Miért legyen Instagram AR Filtered?

Telefonjaink eddig is szerves részét képezték mindennapjainknak, a vírus okozta nehézségek végett pedig kapcsolatunk okoseszközeinkkel még erősebbé kovácsolódott. A megváltozott életviszonyok miatt egyre több időt töltünk otthonainkban, az ingerszegény környezet pedig bekorlátozza a célközönségeit hajkurászó brandek marketing kampányait. 

2019-ben az Instagram, a világ egyik legnépszerűbb vizuális tartalmakra összpontosító közösségi média platformja engedélyezte AR filtereik marketingre való fejlesztését, létrehozva ezzel egy remek lehetőséget a fiatalság megszólítására. A digitális reklámipar innovációja AR nélkül elképzelhetetlenné vált. A kiterjesztett valóság élmények vezérelve az interaktivitás, ami könnyen leköti az amúgy hamar unottá váló célközönség figyelmét. 

filters.jpg


A felhasználó könnyebben megbízik családja és barátai véleményében, mint a cégek sokszor erőszakos próbálozásaiban. Tökéletes középutat nyújt tehát az AR filterek használata, ami ötvözi az ismerős arcot a reklámozott termékkel, szolgáltatással. Az interakción keresztül a felhasználó sokkal közelebb érzi magához a terméket, miután az ismerősök oldalán megosztott effekt a saját tükörképével együtt szerepel a képernyőn. Ez az egyedi élmény olyan érzelmi kapcsolatot alakít ki nála, ami vásárlásra ösztönzi és növeli a márkatudatosságát. Ezáltal a brand képe egy személyes, pozitív élményen keresztül marad meg a fogyasztó memóriájában. 

A Hootsuite szerint a fogyasztók 2,4-szer nagyobb eséllyel tekintik hitelesnek a más felhasználók által létrehozott tartalmat, mint a márkák által létrehozottat. Ennélfogva, ha a brandek a fogyasztókon keresztül lebonyolított marketingre összpontosítanak, az növelheti márkájuk hitelességét. Nem beszélve arról, hogy mennyiben csökkentheti a reklámra fordított költségeket egy ilyesfajta megoldás, hiszen az applikáción megosztott tartalom könnyen és gyorsan jut el rengeteg fogyasztóhoz, fizetett forgalmazás nélkül. A megtakarításokat pedig ügyesen és egyszerűen fel lehet használni a brand más területeinek fejlesztésére. 

Bár egy filter elkészítése nem bonyolult, már ingyenesen letölthető applikációkon keresztül, átlagemberek által is fejleszthető, nélkülözhetetlen figyelembe venni, hogy a reklám célból készített AR filtereknek muszáj valamilyen szempontból kitűnniük az átlagos filterek közül. Egy olyan világban, ahol a fogyasztó folyamatosan újabb és újabb tartalommal találkozik, nagyon fontos, hogy megpróbáljuk felkelteni az érdeklődését, valamely a saját brandünkre releváns, kreatív alternatívával. Néhány márka arra használja az AR filterek lehetőségeit, hogy megismertesse az új termékeket lehetséges ügyfeleikkel. Az online „felpróbálható” sminktermékek, napszemüvegek vagy akár ruhadarabok által a brand egy szórakoztató, izgalmas módon kapcsolódik a közönséggel. Az autóipar innovatív termékeinek 3D-s kivetülése saját környezetünkben arra ösztönözheti a felhasználót, hogy kicsit sajátjának érezze a járművet, elgondolkozzon azon, milyen lenne benne ülni, vezetni, magán a vásárláson. Kedvenc éttermeink jól ismert kínálatának felbukkanása miatt megkívánhatjuk az adott terméket, az újdonságokkal való találkozás pedig felkeltheti az érdeklődésünket azok kipróbálására.

Ezért fontos, hogy meghatározzuk AR kampányunk pontos célját és ezt figyelembe véve, olyan filtert készítsünk, ami bátran elrugaszkodik az ismert példáktól és az élményszerűségre koncentrál, hogy maradandó nyomot hagyjunk a telefonjaikat bújó, potenciális ügyfeleinkben. 

Previous
Previous

Hogyan alkalmazzunk AR Filtert marketing kampányban?

Next
Next

Miért 2020 az AR éve?