Kiterjesztett Valóság Karácsonyra
Idén, 2020-ban olyan karácsonyunk lesz, amilyenben még nem volt részünk. Lehet, nem lesz lehetőségünk összegyűlni szeretteinkkel, szűk családi körben fogunk ünnepelni. Nem csak a korlátozások miatt más ez, mint a többi, de a technika fejlődése és az átalakult online trendek miatt is számíthatunk újdonságokra.
Az AR Filterek tematikus megjelenésére minden ünnep előtt számíthatunk. A karácsonyi reklámok alapvetően is kedvesek a brandek számára, pár évvel ezelőtt pedig már a Filter kampányok is nagy teret kaptak a karácsonyi készülődésben. Az AR Filterek alapvetően is képesek mosolyt csalni a nézelődők arcára, idén pedig talán erre kell fektetni a legnagyobb hangsúlyt, ha gondolkodunk egy AR Filter elkészítésében.
Az elmúlt években a trendsetter brandek mind előrukkoltak pár hangulatos AR Filterrel. A motívumok többnyire hasonlóak voltak: rénszarvas agancs, télapó sapka, karácsonyi égők, a legfontosabb azonban mindig az, hogy saját stílusunk és termékünk megjelenjen a telefonok képernyőjén. Néhány kampány áttekintése ihletet adhat egy saját AR Filter kivitelezéséhez.
A Starbucks négy effekttel is előrukkolt tavaly, még november végén. A filterekhez az eco-barát ünnepi poharaik bescannelésével lehetett hozzájutni. Ezek nem csupán a karácsonyi hangulat meghozására szolgáltak, igyekeztek velük felhívni a vásárlók figyelmét a környezetbarát újra-használható poharak vásárlására.
Az M and M’s egy télapós filterrel rukkolt elő, termékük pedig, mint karácsonyi égők jelentek meg körben a képernyőn.
A McDonald’s minden évben valami formabontóval jelentkezik, két éve sem volt másképp. A karácsonyi csomagolásukat bescannelve egy táncoló 3D-s rénszarvasra bukkanhattunk, amit könnyen bele lehetett csempészni egy barátokkal megosztott hangulatos videóba. A televízióban leadott reklámban a Télapó rénszarvas eledelért állt meg a McDonald’sban, a különböző platformokon lehozott reklámok ilyen szintű összevonása pedig kulcs egy felejthetetlen kampányhoz.
A Footlocker egy új sneaker beharangozásához ragadta meg AR élmény adta lehetőségeket. A potenciális vásárlók még a cipő megjelenése előtt kicsomagolhatták azt, illetve tüzetesen megszemlélhették a 3D-s virtuális mását. A termékünk szinte testközeli bemutatása most egy biztonságosabb formája a nézelődésnek, mintha egy tömött boltban kéne megnézni azt.
A Target egy „Will it fit?” nevű Filtert készített, amivel a vásárlók kipróbálhatták, vajon a kinézett fenyő befér-e a lakásban kiválasztott helyére, megkönnyítve ezzel az ünnepek közeledtével egyre jobban stresszelő nézelődők életét.
Mi egy minijátékkal vártuk tavaly a karácsonyt, ahol a felhasználónak ki kellett védenie a hógolyók támadását. Ezek a szórakoztató, ügyességet próbára tevő játékok interaktivitásuk miatt lekötik a nézelődőt, így könnyű őket informálásra alkalmazni. Az AR Filterünk sztárja Hide the pain Harold volt, aki rejtelmes félmosolyával küzdött a felé szálló hógolyókkal.
Nem csak a brandek imádják az ünnepi filtereket, de a magánemberek is elkezdték készíteni és készíttetni őket. Az internet, azon belül pedig a social media összeköti az embereket, még akkor is, ha nem tudnak szemtől szemben találkozni. Mióta a kiterjesztett valóság ekkora teret kapott mindennapjainkban, többekben felmerült, hogy egy filterrel ajándékozzák meg egymást jeles napokon. Ez azért szép, mert virtuális, mégis kézzel fogható, személyes és egyben ötletgazdag is. Ha idén nehezedre esik új ajándékötlettel előrukkolni, vagy azt gondolod, a tavalyi ajándékod már nem lehet überelni, érdemes elgondolkodni egy személyre szabott vicces filteren, ha gondolod, ebben akár mi is tudunk segíteni, keress fel bátran a minket!
Ajándékozni öröm és ajándékot kapni is jó... Idén egy olyan Filterrel rukkoltunk elő, ami garantáltan mosolyt csal majd sokak arcára. Ha kíváncsi vagy rá, ide kattintva kipróbálhatod.
A karácsonyi készülődés nemsokára kezdetét veszi. Mindenkinek jó egészséget és sok kitartást kívánunk ezekben a nehéz időkben!