Instagram Filterek a Zeneiparban

A cikk eredetileg a LenzGig-en jelent meg.

A tömegkommunikációs eszközök megjelenésével jelentősen megváltozott a zene népszerűsítésének folyamata. 1970-es években a rádió volt a terjesztés és promóció egyik fő csatornája, amit az MTV megalakulása a televízió képernyőjére bővítette tovább. Egy zenei album sikere nagymértékben függött a TV és a rádió csatornáitól. A videoklipek népszerűsítése és a közvetítési idő magas költségei egy központi akadályt jelentettek a feltörekvő, új művészek számára, egy idő után azonban mind a rádió, mind a TV elkezdte elveszíteni monopóliumát, mert megismerkedtünk az internet jelenségével.

Ma az online streaming és online marketing a legfontosabb iparági hajtóerők. A zenészek és művészek jövedelme nem teljesen a lemezkiadóktól függ, az előadók fő bevételi forrása inkább a merchandise és az élő koncertek lettek. 2021-ben már az a legfontosabb, hogy hatékonyan és formabontón légy képes önmagad, és a terméked promotálni.

A művészeknek ötletesen kell alkalmazkodniuk az új trendekhez, ami megköveteli, hogy új pénzkeresésre alkalmas platformokat fedezzenek fel. Nem hiába hirdetik merch-üket nem csak a televízió képernyőjén, de még inkább a social media platformokon, nem hiába kerülik ki a lemezkiadókat és licencelik saját zenéjüket a Youtube online és kedvező felületén.

A közösségi média marketingje a zenei tudatosság megteremtésének fő mozgatórugója. Egy #musicchallenge elindítása, a mémkultúra népszerűsítése, magával ragadó AR Filterek készíttetése a zenész és saját márkájának népszerűsítésére néhány nagyon hatékony mód lehetnek.

Nemrégiben a Warner Music 100 millió dollárért kaparintotta meg a közösségi média kiadói platformját (Meme company), az IMGN Media-t! Az IMGN Media vírusként terjedő, magas megtekintést elérő tartalmakat tesz közzé olyan oldalain, mint például a Daquan, a Bodyful, a Journal és még sorolhatnánk. Mit gondolsz, miért vásárolna egy zenei nagyhatalom egy Instagram mémkészítő céget? A válasz viszonylag egyszerű. Azért, hogy megérthesse a médiafogyasztás ízlését, trendjeit és lehetőségeit. Az, hogy az egyéni művészek elsajátíthatnak, a rajongóikkal, a közösségükkel való érdemlegi kapcsolattartás, 2021-ben fontosabb, mint valaha.

A Z generáció (1997-2015) és a Milleniálok (1981-1996) fedik le egy zenész célközönségének fő spektrumát. Az eMarketer kutatásai alapján 2020-ban 43,7 millió ember volt, aki havonta legalább egyszer használta a kiterjesztett valóságot valamelyik social media platformon, a Snapchat pedig arról számolt be, hogy több mint 170 millió felhasználó használja naponta AR Filtereit saját felületén. 

A nagy sikerek abban rejlenek, hogy az emberek odáig vannak a technológia fejlődéséért, illetve a személyre szabott tartalmakért. Ezek felelősek az AR nagyütemű térnyeréséért az Instagramon, a Facebookon és a Snapchaten, a zenészeknek pedig ezeket a lehetőségeket kell kihasználniuk a növekedésért. 

Kreatív AR kampányok zene promotálására

Eminem MTBMB Filtere

Eminem AR Filtert készíttetett a „Music to Murdered By” című albumának népszerűsítésére. A rajongók ráhelyezhetik arcukat az album borítójára. Ez a Filter vicces mémekkel teli élményhez vezet rajongói számára, és mélyebben megmutatja Slim Shady furcsa, vagy akár játékos oldalát!

Eminem_ar8.gif


Deadmau5 virtuális fejfedője

Deadmau5 legmenőbb része (a zenéjén kívül) a fejfedője, minden rajongó az egérfejét akarja viselni. Sokan bújnak bele egy DIY egérfejbe a ComicConon is például. Deadmau5 több kiterjesztett valóság Filtert mutatott már be, hogy mélyebb kapcsolatot teremtsen közönségével. Most minden rajongója kipróbálhatja, milyen érzés lehet az egérfejbe bújni. (Marshmello is ezt csinálja ikonikus maszkjával)

Deadmau5_ar8.gif


Taylor Swift Filtere

Taylor Swift sokféle Filterrel örvendezteti meg közönségét, kezdve dalai közvetlen népszerűsítésétől a kedvenc csillámai és színei kombinációjáig. Van egy country-glam Filtere is, amivel nagy tömegeket képes megszólítani.

TaylorS_ar8.gif


Zayn Malik mini-game Filtere

Zayn bemutatott egy játék Filtert, amely a háttérben játszotta legújabb „Vibes” című kislemezét. A Filter arra ösztönözte a rajongókat, hogy játsszanak, majd osszák meg az Instagram profiljaikon.

ZaynM_ar8.gif


Esettanulmány - Peace Filter 

A Lenzgig nemrégiben segített Rajakumarinak - egy indiai-amerikai rappernek - egy Filter elindításában, hogy népszerűsítse legújabb „Peace” című kislemezét.

Peace_ar8.gif

Rövid összefoglaló: 

Elindítottak egy Filtert az Instagramon Raja Kumari „Peace” című kislemezének várható megjelenésével párhuzamosan. A Filter célja, hogy népszerűsítse az új kislemezt, és mélyebb kapcsolatot teremtsen közönségével a közösségi médiában.

Koncepció: 

Terveztek egy AR Filtert úgy, hogy a felhasználó feje fölött vagy a szemén a "Nincs dráma" felirat legyen található. Amikor a felhasználó mosolyog vagy felhúzza a szemöldökét, sárga virágok jelennek meg a képernyőn. Ez egy szimbólum a "Béke" vizualizációira és dalszövegeire.

Eredmények: Megjelenítések - 375 ezer | Megnyitás - 130 ezer | Rögzítések - 50 ezer)

Esettanulmány - True Colours Filter 

Fritz Kalkbrenner egy ismert német DJ és zenei producer. Testvérével, Paullal 2008-ban készítették el a “Sky & Sand” c. tracket a legendás “Berlin Calling” filmhez. 

True Colours albumának indító kampányhoz a Visual Vitamin megbízásából készítettünk Instagram filtert, ami az albumborító, illetve a teljes promóciós anyag vízcseppes esztétikáját eleveníti meg. Próbáld ki Instagramon!

True Colours - Fritz Kalkbrenner

AR Filterek a merch népszerűsítésére?

Az áruértékesítés nagy részét képezi egy zenész jövedelmének, ezáltal a művészek nem restek meglepni bennünket újabb és újabb merch-ökkel.

NipseyH_ar8.jpg


Nipsey Hussle az AR adta lehetőségeket használta „Marathon” nevezetű ruházati márkájának népszerűsítéséhez. A Filtere lehetővé tette az ügyfelek számára, hogy exkluzív tartalmat tapasztaljanak meg az árucikkeinek beolvasásával. Nipsey 1000 albumot adott el, amivel kevesebb mint 24 órán belül 100 000 dollárt keresett!

Carlings - Egy svéd kiskereskedelmi társaság a Facebook és az Instagram együttműködésével indította el Filterét, ami észleli a pólón lévő logót, és ráhelyez egy grafikát, ami élethű mintázatává válik a telefon képernyőjén keresztül, ugyanis motion-track-kel tökéletesen követi testünk mozdulatait. A Filter célja, hogy minél több pólót eladva felhívja a figyelmet az éghajlatra és a Földre.

NickiM_ar8.gif

Nicki Minaj elindított egy Snapchat Filtert, hogy a „Queen” című albumához kapcsolódó nyakláncait promotálja. A Filter egy 360 fokos portálba szippantja a felhasználót, ahol lehetősége nyílik felpróbálni a terméket, mielőtt megvásárolná azt. A Filter megjelenésétől számított 24 órán belül a nyaklánc elfogyott!

Most, hogy érthetővé vált, hogyan is használhatjuk a kiterjesztett valóságot a zene, az áru és vagy akár saját márkánk közösségi médiában való népszerűsítéséhez, megtekinthetjük az útmutatót saját AR Filterünk megalkotásához.

Az AR Filter kisokos:

1. Mi a Filter célja?

Először is meg kell találnunk, hogy pontosan mit szeretnénk elérni AR Filter kampányunkkal.

Annak érdekében, hogy könnyebben választ kaphassunk erre a kérdésre, tegyük fel a következő kérdést önmagunknak: milyen célt vagy mutatót szeretnék elérni az AR Filterrel?

A kulcsfontosságú teljesítménymutatók (Key Performance Indicators) segítenek értékelni egy kampány sikerét vagy kudarcát.

Szeretnéd, ha kampányod:

  • Minél több emberrel ismertetné meg új albumod?

  • Növelje a havi hallgatók számát?

  • Növelje a lejátszási listákon való megjelenést?

  • Egy meglévő kampány kiegészítéseként szuperáljon?

  • Megnövelje bevételeid?

  • Felfelé nyomna a zenei ranglistán?

  • Vagy egyszerűen csak árasszon jókedvet ezekben a nehéz időkben?


A kampány célja meghatározza a Filter által használt avatart. A havi hallgatók számának növelésének igénye különbözik attól, mintha a zenei ranglistán felfelé való nyomulás lenne a cél. Hasonlóképpen más, ha csak a figyelem felkeltésére törekszünk, mintha a nagyobb bevétel megszerzésére törekednénk.

Biztosnak kell lennünk a célunkban, amelyet el akarunk érni a kampánnyal.


2. Konceptualizáld a Filtert!

Miközben a tökéletes típusú AR Filtert keresed marketingkampányához, összefuthatsz a következő kifejezésekkel: 

  • Mini-Játék Filter

  • Try-on Filter

  • Képkövetés Filter

  • Világ Effekt Filter

  • Szelfi Filter

  • Portál

Mindezek a Filterek jelentős hatással voltak az ipar növekedésére. A zenészek által használt Filterek leggyakoribb típusa az Szelfi Filter. 

Azonban ne féljünk kreatívnak lenni, mert annál több emberhez vagyunk képesek eljutni. Pár motívum a videoklipből, a műfajból, akár az albumából és máris közelebb kerülünk a megoldáshoz. Minél kreatívabb és szórakoztatóbb, annál jobban fogja élvezni a közönség!

3. Indítsd el és népszerűsítsd!

A Filter elindítása nem csak azt jelenti, hogy feltöltjük Instagramra vagy a Facebookra, arra kérve követőinket, hogy egyszer próbálják ki, aztán megfeledkezhetnek róla. Egy AR kampány sikeres indításának legjobb módja, ha több platformon és csatornán keresztül hajtjuk végre. Különböző lehetőségeink vannak, nézzük meg őket!

Instagramon: 

  • Story csúsztatható linkkel: Húzós linkkel rendelkező Storyt csak akkor tehet közzé, ha több mint 10 000 követője van az Instagramon.

  • Effects tab: Az Effects tab olyan, mint egy hírcsatorna, de csak a Filterek gyűjteményével. Ez az Instagram-Filterek otthona, ahol követői általában keresik őket, és közvetlenül a „Próbálja ki” gombra kattintva kipróbálhatják azokat.

  • Story hirdetések: Az Instagram Story-hirdetések használhatóak fel a Filterek szélesebb közönség számára történő népszerűsítésére, és alkalmasak lehetnek a havi hallgatók számának növelésére.

  • Brand partnerség: Amikor egy kiadóval vagy egy influencerrel állunk partnerségben, akkor ők népszerűsíthetik Filtereinket a profiljukon, de mi is megtekinthetjük az elemzéseket. Ez marketinges stratégiájától függően lehet fizetett és ingyenes partnerség is.

Facebookon: 

  • Facebook mobil hírcsatorna hirdetések: Ezt a hirdetéstípust akkor érdemes használni, ha hallgatói az Y generációból (1981-1996) származnak .

  • Facebook kamera: Amikor követői megnyitják a facebook kamerát, hogy történetet tegyenek közzé, ott láthatják a Filtereket. Az Instagram is rendelkezik ezzel a funkcióval.

  • Facebook hírcsatorna: A hírcsatorna organikus közzététele közben rögzíthetünk egy videót magunkról a Filter segítségével, vagy használhatunk akár előre rögzített videót is. Itt annyi a teendő, hogy csatoljunk egy „Próbáld ki” gombot a bejegyzéshez.

Snapchaten: 

  • Snapek: A Filter megosztásának egyik legjobb módja az, ha készítünk egy képet a Filterünkkel és megosztjuk azt. Ez lehetővé teszi követőinknek, hogy megtekinthessék a Filter előnézetét, és megnézhessék, mire is számíthatnak a használatakor.

  • Storyk: A leggyakoribb módszer a MyStory alkalmazása. Ajánlott közzétenni a Storyban, hiszen ez megjelenik a Keresésben, a Snap Map-ben és a Discover-ben. A Snapchatterek felfelé csúsztatva képesek kinyitni a lencsét.

  • Snapcode: Akkor fedheti fel a Lens Snapcode-ot a videóján, ha azt platformokon átívelő módon kívánja népszerűsíteni.

Egyéb platformokon: 

  • QR-kód: Az előadók használhatnak olyan egyedi QR-kódot, amelynek linkje van a Filterhez hozzárendelve. Ez felhasználható nyomtatott médiában.

  • Weboldalad egyedi linkjével: Mivel a SparkAR lehetővé teszi számunkra, hogy egyéni linket kapjunk a Filterről, azokat népszerűsíthetjük weboldalunkon és más közösségi média platformokon is.

4. Optimalizálj és indíts újra, ha kell!

Miután elindítottuk egy AR kampányt a zenével együtt, annak sikere leginkább 2-3 nap alatt mérhető. Ha ellentmondás van a kampány teljesítményében, akkor valószínű, hogy a kampány egyes aspektusai hatástalanok lehetnek.

Próbáljuk meg a kampány folyamatát a lehető legrövidebbé és legegyszerűbbé tenni, mert a követők nem szeretnek hosszú perceket „feleslegesen” eltölteni, mielőtt végre kipróbálhatják a Filtert, amiért alapvetően kattintottak.

Nagyon sok lehetséges aspektus van, amelyek rosszul sülhetnek el egy kampányban, ha nem ismerjük azokat. Abban az esetben, ha bármi nem működik a várt módon, alaposan ki kell elemeznünk a kampányt, majd ennek megfelelően optimalizálni azt és újra indítani a javított verzióval.

Az Instagram Insight lehetővé teszi számunkra a hasznos mutatók megtekintését, például:

  • Benyomások (impression)

  • Rögzítések

  • Megosztások és még sok más.

A Facebook-hirdetések mutatói még több lehetőséget nyújtanak nekünk, nyomon követhetjük:

  • Az azonnali élményt.

  • A Videomutatókat.

  • A Megtekintési időt.

  • Az Effektek megosztását.

  • A Link kattintásokat.

Ezek az elemzések és mutatók jelentősen felhasználhatók a kampány megértéséhez és finomhangolásához a jobb eredmények érdekében.

Neked is megjött a kedved egy saját Filterhez? Mi segítünk neked! Kattints a lenti gombra ajánlatainkért!

Cikk forrása: LenzGig

Next
Next

Kiterjesztett valóság 2021-ben